قایدی آماده‌ترین بازیکن کلبا اعتراض باشگاه پرسپولیس به تعداد کم بلیت خواسته هواداران سپاهان از مورایس: فقط پرسپولیس را ببر تراکتور به دنبال جذب مهاجم پرسپولیس رقابت سه پرسپولیسی برای یک پست ترکیب احتمالی سپاهان برای مصاف با پرسپولیس نتیجه و ویدیو خلاصه بازی بایرن مونیخ و رئال مادرید در دور رفت نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا پخش زنده بازی بایرن مونیخ و رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا + تماشای آنلاین افتتاح بزرگترین نیروگاه خورشیدی پشت بامی کشور در مجموعه موج های آبی مشهد + فیلم یازدهمین تقابل نکونام با تراکتوری‌ها| درانتظار پنجاه و پنجمین بازی اولین تقابل اوسمار با مورایس| آمار‌ها به نفع مرد پرتغالی دفاع اوسمار از تعویض‌هایش مقابل آلومینیوم اراک یزد میزبان والیبال جام باشگاه‌های آسیا شد فرش مشهد میزبان لیگ بسکتبال جوانان کشور مبارزه کاراته‌کاران خراسان‌رضوی در آسیا تاریخ و ساعت بازی پرسپولیس و سپاهان در لیگ برتر | عیارسنجی اوسمار تاریخ و ساعت بازی تراکتور و استقلال در لیگ برتر | تراکتور برای پرسپولیس بازی می‌کند! جریمه ۲۰۰ میلیونی تراکتور بازرسی هم به مسئله انتخابات هیئت فوتبال خراسان رضوی ورود کرد؛ دست نگه دارید، غیرقانونی است! شکست استقلال مطهری را بیمه می کند
سرخط خبرها

حواشی عجیب حول شهرخودرو| از چالش توپ تا میزبانی در ثامن!

  • کد خبر: ۸۸۶۸۹
  • ۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۸
حواشی عجیب حول شهرخودرو| از چالش توپ تا میزبانی در ثامن!
شهرخودرو در‌حالی این هفته به ذوب‌آهن هم باخت که حاشیه‌های این تیم بیشتر و عجیب‌تر شده است.

مرتضی اخوان | شهرآرانیوز؛ این‌بار زمین چمن ورزشگاه نه باتلاقی است و نه خاک‌اره‌ها کف مستطیل سبز را زرد کرده‌اند. ورزشگاه قدیمی‌تر شهر که ۱۲‌کیلومتر آن‌طرف‌تر، در جاده شاندیز واقع شده، میزبان دیدار نماینده استان در چهارچوب هفته پنجم لیگ برتر فوتبال است؛ ورزشگاهی که بعد از نونواری و بازسازی حالا یکی از بهترین چمن‌های فوتبال ایران را دارد، اما در آن خبری از شور‌و‌نشاط نیست. هر چه هست، استرس و حاشیه است؛ از گرم‌کردن بدون توپ میزبان ناخوش‌احوال تا باختی که باز هم بعد از دقیقه‌۹۰ به تیمی تحمیل می‌شود که بیشتر از آنکه بیمار فنی باشد، گرفتار مالیخولیای حاشیه‌هاست.

تیم فوتبال شهرخودرو خراسان به ذوب‌آهن هم باخت تا شمار باخت‌هایش به عدد‌۴ برسد و از همین حالا یک به‌کف‌چسبیده جدی و مدعی برای سقوط باشد! اتفاقی که بدجور حال هواداران فوتبال خراسان را که بعد از کابوس سال‌های نه‌چندان‌دور ابومسلم و پیام و بعدتر سیاه‌جامگان، دلخوش به حضور تیمی تازه از آب‌و‌گل‌درآمده یعنی پدیده بودند و به آسیایی‌شدن ۲ فصل پیشش می‌بالیدند. صفر تا صد اتفاقات پنجشنبه نحس شهرخودرو در چهارچوب هفته پنجم لیگ برتر مؤید یک مطلب است: «شهرخودرو این‌روز‌ها در باتلاق حاشیه‌ها گرفتار است...».

بازگشت از تهران، شروع حاشیه‌ها

شاگردان اکبر میثاقیان بعد از توفان حوادث هفته منتهی به جدایی مهاجری و آمدن مرد مشکی‌پوش، به تدبیر مدیران مشهدگریزشان به تهران رفتند تا در یک اردوی ده‌روزه در جست‌و‌جوی آرامش باشند؛ اتفاقی که البته افتاد و مشهدی‌ها در خاک تهران، به دور از حواشی و هیاهویی که پیش از آن دامانشان را گرفته بود، تمرین کردند و در ۲ دیدار تدارکاتی سخت مقابل پرسپولیس و گل‌گهر هم ۲ تساوی خوب به دست آوردند.

با‌این‌همه بلافاصله بعد از بازگشت تیم به مشهد، همه‌چیز به روز اول برگشت و اولین حاشیه، تمرین‌نکردن تیم با ادعای در‌اختیار‌نداشتن زمین تمرین بود! بعد از آن هم ادعای قفل‌شدن انبار توپ و تجهیزات باشگاه در محل تمرینشان در ورزشگاه امام‌رضا (ع) به‌دلیل بدهی به این مجموعه، برکناری قائم‌مقام باشگاه و انتصاب قائم‌مقام جدید، تغییر دوباره رنگ لباس تیم برای چهارمین‌بار در ۵ بازی ابتدایی لیگ و انواع‌و‌اقسام حاشیه‌های دیگر!

اتفاق تاریخی در فوتبال مشهد

فوتبال مشهد اتفاقات تاریخی کم به خود ندیده است که حالا گرم‌کردن بدون توپ تیم لیگ‌برتری مشهد قبل از شروع بازی با ذوب‌آهن، عجیب‌ترین آن باشد. شاید همان‌موقع که مدیرعامل وقت باشگاه ابومسلم، قاسمی، روی آنتن زنده برنامه نود مدعی شد ژان‌تیگانا بین قبول هدایت تیم ابومسلم و تیم ملی فرانسه مانده‌اند، تصور این‌روز‌ها هم می‌شد؛ چرا‌که بعد از آن مصاحبه نه مدیرعامل وقت بازخواست شد و نه از کار برکنار! بلکه ابومسلم به مسیر اشتباه خود ادامه داد و دست‌آخر در باتلاق حاشیه‌ها غرق شد.

شهرخودرو پنجشنبه گذشته پیش از بازی مقابل ذوب‌آهن بدون توپ گرم کرد تا ویدئوی این اتفاق خیلی سریع در شبکه‌های اجتماعی به‌عنوان سند دیگری از بی‌آبرویی فوتبال این شهر وایرال شود. البته در‌این‌میان همه به مدیران و وضعیت بی‌پولی اظهر‌و‌من‌الشمس باشگاه خصوصی تاختند، اما سؤال اساسی اینجاست که آیا افراد دیگری در این بی‌آبرویی مقصر نبودند؟

آیا واقعا تربیت‌بدنی آستان قدس رضوی به‌خاطر بدهی در‌های انباری محل تمرین شهرخودرو در ورزشگاه امام‌رضا (ع) را به روی تیم بسته و اجازه خروج توپ‌های بازی را نداده است؟ آیا مدیران هیئت فوتبال خراسان‌رضوی که طرف اصلی دعوای ویرانگر مالک خصوصی و فوتبال استان هستند، نمی‌توانستند فکری به حال رساندن توپ‌ها به تیم شهرشان بکنند؟ فارغ از اینکه حمیداوی و دار‌و‌دسته‌اش چقدر مقصرند که همه می‌دانند «بی‌نهایت»!

یک اتفاق بد برای «سعید»

سعید جلالی‌راد، گلر مشهدی شهرخودرو که بازوبند را نیز در روز‌های پُربحران تیمش به بازو می‌بندد، در اواسط نیمه اول بازی با ذوب‌آهن از ناحیه کتف دچار مصدومیت می‌شود و چند دقیقه بعد همین مصدومیت سبب می‌شود تا او گل بدی بخورد؛ یک گل مفت از زاویه بسته. اتفاقی که بلافاصله منجر به تعویض او و انتقالش به بیمارستان می‌شود. مصدومیت سعید جلالی‌راد را خیلی‌ها به گرم‌کردن بدون توپ پیش از شروع بازی ارتباط می‌دهند و برخی هم مدعی‌اند در‌رفتن کتف سعید، یکی دیگر از بد‌شانسی‌هایی است که این‌روز‌ها دامان شهرخودرو را گرفته است.

کیفیت فنی، اسیر حاشیه‌های غیرفنی

شهرخودرو مقابل ذوب‌آهن تیمی از‌پیش‌باخته نبود. این را آمار بازی نشان می‌دهد. مالکیت ۵۴‌بر‌۴۶‌درصدی به سود ذوب‌آهن و شوت در چهارچوب ۴‌به‌۳ برای شهرخودرو بیانگر این واقعیت است که شاید نتیجه بازی عادلانه بوده و ذوب‌آهن باید برنده می‌شد، اما شهرخودرو هم آن‌قدر که حاشیه‌هایش بزرگ است، تیمش از حیث فنی کوچک نیست. شهرخودرو بیش از آنکه در بعد فنی ضعیف باشد، از حیث روانی بیمار است. با‌وجوداین همین بیماری روحی سبب شده تا تیم شهرخودرو از استاندارد‌های فصول گذشته خود فرسنگ‌ها فاصله داشته باشد. ساق پای بازیکنان شهرخودرو خسته نیست، ترسان است؛ ترسان از شکست و نگران از آینده‌شان. شاید همین است که نمی‌توان برد و کامیابی را با این تیم تصور کرد.

پرواز دوباره به تهران

کاروان شهرخودرو امشب دوباره از طریق فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد عازم تهران می‌شود؛ اتفاقی که حالا دیگر عجیب نیست و به نظر مدیران این تیم بنا دارند بار دیگر شمشیرشان را با فوتبال استان از رو ببندند و با‌وجود مخالفت مسئولان ورزش استان و بر‌خلاف میل هواداران تیم را در تهران تمرین بدهند و فقط روز قبل از بازی به مشهد بیایند؛ مسئله‌ای که شکاف میان هواداران فوتبال مشهد و تیمشان را چند‌برابر خواهد کرد. شهرخودرو از ساعت‌۱۵ روز چهارشنبه هفته آینده در تبریز باید به‌مصاف تراکتور برود و این یعنی دست‌کم تیم شهر مشهد تا بازی ۲ هفته بعد یعنی ۹‌آذر مقابل فجرسپاسی از شهر دور خواهد بود!

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->